سلامت باش

وبلاگی مفید با راه هایی برای داشتن زندگی سالم

دلایل خارش مقعد و علت سوزش و درمان های کاملا طبیعی

یکی از مشکلات شایع و شرم آور وناخوشایند خارش نواحی مقد است که بسیاری از افراد از این مشکل رنج میبرند؛ خارش مقعد به التهاب مقعد نیز معروف است و دلایل زیادی دارد از جمله مشکلات پوستی، بواسیر و تمیز کردن کم و بیش از حد لازم معمول در آن ناحیه است. خارش مقعد ممکن است با قرمزی ، احساس سوزش و درد همراه باشد. بسته به علت، تحریک ناحیه خارش ممکن است موقتی یا مداوم باشد.

آیا نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟
بیشتر موارد خارش مقعد نیاز به مراقبت پزشکی ندارد. اما در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:
اگر خارش شدید یا مداوم باشد.
اگر خون در مقعد وجود دارد.
در صورت وجود عفونت در ناحیه آنورکتال وجود دارد.
در صورت عدم توانایی در تعیین علت آن خارش.
خارش مداوم یا مکرر ممکن است در اثر مشکل پوستی یا مسئله بهداشتی دیگری ایجاد شود که نیاز به معالجه پزشکی دارد.

یکی از مشکلات شایع و شرم آور وناخوشایند خارش نواحی مقد است که بسیاری از افراد از این مشکل رنج میبرند؛ خارش مقعد به التهاب مقعد نیز معروف است و دلایل زیادی دارد از جمله مشکلات پوستی، بواسیر و تمیز کردن کم و بیش از حد لازم معمول در آن ناحیه است.

از جمله دلایل ذکر شده خارش مقعد:
عادات بهداشت شخصی
تمیز کردن روزمره شما شامل محصولاتی یا عاداتی است که باعث تحریک پوست می شوند. این شامل تمیز کردن مکرر یا کمی آن ناحیه ، استفاده از صابون ، دستمال مرطوب ، یا دستمال توالت رنگی یا عطر است.

عفونت به عنوان یکی از دلایل خارش مقعد
عفونت های مقاربتی ممکن است شامل ناحیه مقعد باشد و ممکن است منجر به خارش مقعد شود. Pinworms همچنین باعث خارش مداوم و مکرر مقعد می شود. و برخی از انگل های دیگر نیز می توانند باعث خارش شوند. عفونت با قارچ ها ، که غالباً بر خانم ها تأثیر می گذارد ، همچنین می تواند باعث خارش در ناحیه مقعد شود.


بیماری های پوستی به عنوان یکی از دلایل خارش مقعد
خارش مقعد گاهی به دلیل بیماری خاص پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت تماسی ایجاد می شود .

سایر مشکلات پزشکی که باعث خارش مقعد می شوند
این شامل اسهال مزمن ، بواسیر ، تومورهای مقعد و بیماری هایی است که بر کل بدن مانند دیابت تأثیر می گذارد.

تشخیص خارش مقعد
این امکان وجود دارد که پزشک با پرسیدن سوالی در مورد شکایت ، تاریخچه پزشکی و عادتهای شخصی ، علت خارش در آن ناحیه را تشخیص دهد. و اگر مشکوک باشد که علت خارش این است که شما به عفونت کرم بنفش مبتلا هستید ، پزشک از شما می خواهد برای تشخیص وجود کرم پین تست انجام دهید. پزشک همچنین ممکن است شما را از نظر جسمی معاینه کند و این ممکن است معاینه مقعدی باشد.

اگر علت خارش آن مشخص نیست ، پزشک ممکن است شما را به متخصص پوست یا به پزشک متخصص در معالجه مشکلات روده و مقعد مراجعه کند. پزشک شما همچنین ممکن است آزمایش های دیگری مانند آنالکتروسکوپ یا کولونوسکوپی را انجام دهد تا دید واضح تری از دستگاه گوارش شما به دست آورد. اما این امکان وجود دارد که علت این خارش مشخص نشود.

درمان خانگی خارش مقعد
درمان خارش به درمان علت مشکل بستگی دارد. این ممکن است شامل راه هایی برای مراقبت از خود با تجویز یک کرم ضد خارش ، درمان عفونت یا درمان بواسیر باشد.

و اگر شکایت شما در عصر شدیدتر است ، پزشک ممکن است داروها را با ترکیبات آنتی هیستامین تجویز کند ، تا زمانی که اثر ضد خارش ظاهر شود. با مراقبت مناسب ، بیشتر افراد از خارش بهبود می یابند. در صورت تداوم خارش ، به پزشک مراجعه کنید.

1.درمان خانگی خارش مقعدی با سرکه سیب
یک فنجان آب به همراه دوقاشق غذا خوری سرکه را رقیق کنید و دوبار در روز بنوشید.
یک فنجان سرکه سیب را با آب حمام داغ خود مخلوط کنید و 15دقیقه خود را در آن خیس بدهید ، بهتر است که هرروز این درمان را انجام دهید.

2.درمان خانگی خارش مقعدی با سیر
روزانه 2 تا 3 حبه سیر را با معده خالی میل کنید. 2حبه سیر را با 1/2 فنجان شیر بجوشانید صبر کنید تا خنک شود و سپس با معده خالی بنوشید.
این درمان را یک هفته انجام دهید و خواهید دید که خارش مقعدیتان ازبین میرود.

عفونت کلیه چیست؟
3.درمان خانگی خارش مقعدی با الوئه ورا
خارهای لبه یک برگ الوئه ورا را ببرید و ژل را از آن خارج کنید ، ژل را به مدت 5 تا 8 دقیقه به آرامی اطراف محل خارش بمالید. سعی کنید این درمان را هر چند ساعت یک بار انجام دهید تا اثر بیشتری داشته باشد.

4.درمان خانگی خارش مقعدی با استفاده از ماست
ماست را به طور مستقیم به محل خارش بمالید سپس با آب گرم آن را پس از 20 تا 30 دقیقه با یک حوله تمیز کنید. 2 تا 3 ظرف ماست را در روز برای این درمان مصرف کنید.

5.درمان خانگی برای خارش مقعدی با بلغور جو
1 یا 2 فنجان بلغور جو به وان حمام خود که با آب گرم پر است اضافه کنید،حداقل 15 تا 20 دقیقه در آن آب گرم خیس بخورید.این روش میتواند حدود 1 یا 2 بار در روز برای تسکین استفاده شود.

6.درمان خانگی خارش مقعدی با استفاده از روغن نارگیل
روغن نارگیل را دو بار در روز در ناحیه خارش مقعدی برای تسکین خارش و سوزش بکار ببرید. 2تا 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف کنید و همچنین میتوانید در پخت و پز روزانه خود از آن استفاده کنید.

7.درمان های خانگی خارش مقعدی با استفاده از نمک فرنگی
1 تا 2 پیمانه از نمک فرنگی را به آب گرم حمام خود اضافه کنید و حدود 15 تا 20 دقیقه در آن خیس بخورید .بدن خود را و مخصوصا محل خارش را به دقت پس از حمام خشک کنید.

8. درمان خانگی خارش مقعدی با ریشه شیرین بیان کبابی
ریشه شیرین بیان کبابی ، هل ،میروبالان پوست ، این مخلوط سه گیاه را خوب خرد و پودر کنید ، 1/4 قاشق چای خوری از این پودر را با یک قاشق چای خوری عسل و یک فنجان آب مخلوط کنید.
هر روز یک فنجان بنوشید تا نشانه ها ازبین بروند.

سبک زندگی و برخی از داروهای خانگی
پیشگیری از خارش مقعد به طور عمده شامل شستشوی ناحیه ، تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از تحریک کننده است. و اگر از خارش مقعد شکایت دارید ، می توانید این روش های مراقبت از خود را امتحان کنید:

به آرامی منطقه را تمیز کنید
منطقه را با آب و صابون ملایم تمیز کنید. اگر مقداری پنبه مرطوب دارید ، از آن استفاده کنید و ناحیه را شستشو نکنید هدف از این کار تمیز کردن ناحیه است بدون ایجاد سوزش بیشتر پوست. اگر با هواپیما سفر می کنید ، یک بطری خالی را با خود ببرید تا در صورت استفاده از حمام بتوانید آن را در هواپیما برای استفاده پر کنید.

خشک کردن خوب مقعد
پس از تمیز کردن ناحیه ، از کاغذ توالت یا حوله به آرامی استفاده کنید ، یا از یک سشوار بر روی حرارت خنک استفاده کنید. همچنین می توان از پودر کودک برای خشک نگه داشتن محل استفاده کرد. و از آرد نشاسته ای استفاده نکنید ، که به رشد باکتری ها کمک می کند و در نتیجه از خارش مقعد جلوگیری می شود.همچنین می توانید سواب پنبه ای را در ناحیه مقعد قرار دهید تا رطوبت جذب شود و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید.

نخاراندن مقعد
خارش باعث افزایش تحریک پوست می شود و منجر به التهاب مداوم می شود. در صورت اعمال کمپرس سرد یا اگر در آب ولرم استحمام کنید ، می توانید از خارش مقعد استراحت کنید. ناخن های خود را برش داده و از دستکش های نخی استفاده کنید تا از خارش در هنگام خواب جلوگیری کنید. لباس زیر پنبه ای و لباس گشاد بپوشید ، زیرا این به خشک شدن ناحیه کمک می کند. و از پوشیدن هرگونه لباس تنگ و محکم خودداری کنید زیرا این لباس باعث گرمازدگی می شود.

از تحریک کننده ها خودداری کنید
از حمام های حباب در وان خودداری کنید و از استفاده از دئودورانت ها برای مناطق حساس ، صابون های عطر ، دستمال مرطوب و یا محصولاتی با عطر یا سایر مواد تحریک کننده خودداری کنید. قهوه ، سودا ، الکل را مکث کرده و از مرکبات ، شکلات ، غذاهای پرادویه ، گوجه فرنگی یا هر ماده غذایی دیگری که باعث اسهال می شود ، بخورید. از استفاده بیش از حد ملین خودداری کنید.

از پماد یا ژل استفاده کنید
با استفاده از یک لایه سبک از پماد اکسید روی یا ژله نفتی ، پوست خود را از رطوبت محافظت کنید . همچنین برای تسکین خارش می توان از پماد کورتیزون 1٪ دو تا سه بار در روز استفاده کرد ، اما بیش از دو هفته از این نوع کرم استفاده نکنید زیرا ممکن است عوارض جانبی مانند نازک شدن پوست ایجاد کنید.

و سعی کنید شما را منظم وارد حمام کنید. اگر حرکات مکرر روده دارید ، یا اگر مدفوع نرم است ، سعی کنید به تدریج الیاف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف مکمل فیبر نیز ممکن است.

برای قرار ملاقات پزشک آماده شوید
به احتمال زیاد نیازی به مراجعه به پزشک نخواهید داشت. اگر خارش حتی بعد از روشهای مراقبت از خود ادامه یابد ، به پزشک معالج خود مراجعه کنید. پزشک ممکن است شما را به متخصص پوست یا پزشک متخصص در بیماری های مقعد و رکتال ارجاع دهد. در اینجا برخی از اطلاعات به شما کمک می کند تا برای قرار ملاقات پزشک آماده شوید.

کاری که می توانید انجام دهید
قبل از مصاحبه مجدد با پزشک ، لیستی از موارد زیر تهیه کنید:
علائمی که از آن شکایت دارید ، حتی اگر فکر می کنید هیچ ارتباطی با خارش مقعد ندارند.
چه موقع علائم را شروع کنیم.
تمام داروها ، ویتامین ها و مکمل هایی که مصرف می کنید ، و دوز مصرفی شما.

سوالاتی که می خواهید از پزشک خود بپرسید.
برای التهاب مقعد، برخی از سؤالات اساسی عبارتند از:
علت این علائم چیست؟
به چه تست هایی نیاز دارم؟
آیا این مشکل موقتی است؟
روش های درمانی موجود چیست؟ کدام یک را پیشنهاد می کنید؟
فکر می کنید باید یک متخصص را ببینم؟
آیا بروشور یا مواد چاپی در مورد خارش مقعد دارید که بتوانم از آن استفاده کنم؟ وب سایت هایی که به من توصیه می کنید بازدید کنید چیست؟
آنچه از پزشک انتظار می رود

پزشک شما تعدادی سؤال از شما خواهد پرسید ، مانند:
آیا شکایات شما دائمی است یا متناوب؟
این علائم چقدر شدید هستند؟
آیا شما در حرکات روده مانند اسهال تغییراتی دارید؟
چه نوع صابون یا محصولات دیگری را روی بدن خود قرار می دهید؟
آیا چیزی وجود دارد که علائم شما را بهبود بخشد؟
آیا چیزی وجود دارد که اوضاع را بدتر کند؟ چیست؟
آیا متوجه تغییراتی در سلامتی خود شده اید؟
آیا کسی در خانواده از همان خارش شکایت دارد؟
کاری که در این مدت می توانید انجام دهید
ناحیه مقعد را بلافاصله پس از دفع مدفوع تمیز کرده و ناحیه را به خوبی خشک کنید.
لباس زیر و نخی بپوشید.
سعی کنید مالش ندهید.


منبع: limootop

[ بازدید : 434 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 مرداد 1399 ] [ 13:12 ] [ ir.i ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]