سلامت باش

وبلاگی مفید با راه هایی برای داشتن زندگی سالم

«پیوند مو » و انواع روشط های کاشت مو

مو یکی از اجزای بسیار مهم بدن است که علاوه بر نقش آن بر سلامت، تأثیر بسزایی نیز بر زیبایی افراد دارد به همین دلیل حفظ شادابی و زیبایی موها علی الخصوص موی سر همواره مورد توجه انسان ها بوده است.
موی سر همان ساختار موهای سایر قسمت های بدن را دارا است.عنصر سازنده آن نوعی پروتئین فیبری به نام کراتین است. مو چه از نظر آناتومی و چه از نظر فیزیولوژی مجموعه متنوعی را تشکیل می دهد که می توان این مسئله را از اشکال ظاهری متفاوتی که به خود می گیرد دریافت.کافی است موی سر یک سوئدی را با یک ژاپنی مقایسه کنید. شخص اول، دارای موهای بلوند،نازک وشکننده است در حالی که دومی مویی کلفت ،مقاوم و سیاه دارد

هر تار مو شامل دو ریشه و ساقه بیرونی قسمت است: قسمت زنده مو ریشه آن است که در عمق پوست سر قرار داردو در قسمت انتهایی آن منطقه متورمی وجود دارد که قطرآن حدود سه برابر تار مو است و به آن پیاز مو گفته می شود.


چه موهایی در سر برای کاشت مو استفاده می شود؟
در کاشت مو با توجه به نوع روش پیوند موهای خود شخص از پشت سر یا ناحیه ای از بدن برداشته می شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت تک تک جدا می شوند و با همان ظرافتی که جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یک میلی متر پیوند زده می شود. بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی دهد و در واقع حسن پیوند موی طبیعی همین است. با توجه به این که عضو پیوندی از بدن خود فرد تهیه می شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی ندارد. اگر پزشک کاملا باتجربه باشد آنقدر ظریف این موها را برمی دارد که تنها یک خط بسیار باریک می ماند.البته توجه داشته باشید وقتی موها کاشته می شوند بعد از 4 تا 6 ماه می ریزند و بعد از آن مجددا موها رشد خواهند کرد، به همین دلیل نباید نگران شوید چون ریزش بعد از کاشت طبیعی است.

کاشت مو

چه موهایی برای کاشت موی طبیعی استفاده می شوند
اگر برشی روی یک تار موانجام بدهیم سه قسمت را می توان در آن تشخیص داد:

لایه بیرونی مو: از سلول های شاخی،مسطح،شفاف و بی رنگ ساخته شده است.این سلول ها شبیه به پولک های ماهی است و قسمتی ازهر یک،روی دیگری قرار گرفته است.
لایه میانی: این قسمت اساسی تار مو ،در زیر لایه بیرونی قرار دارد و هفتاد و پنج درصد از حجم تار مو را تشکیل می دهد و حاوی ملانین است که رنگ ظاهر مو را مشخص می کند.
مغز مو: که به آن کانال مرکزی نیز گفته می شود،در مرکز ساقه مو قرار گرفته و حجم آن ، بین صفر تا صد درصد تار مو است بطوریکه گاهی اوقات این قسمت وجود ندارد.
مو در طول دوران حیات خود سه مرحله کلی را می گذراند که طی این مراحل رشد نا مساوی دارد.


مرحله آناژن: مرحله فعال مو است که در طول آن ، تار مو به شکلی منظم به حیات خود ادامه داده و رشد می کند.این مرحله،طولانی ترین مرحله حیات مو است که برای موهای روی سر چهار سال و برای موهای اطراف آن هفت سال طول می کشد.
مرحله کاتاژن: پیاز مو که تا آن زمان تو خالی بوده در عرض پانزده روز ، در اثر توقف فعالیت سلول های جوانه ای ، دیگر تغذیه نمی شوند در نتیجه پر می شود و به این ترتیب خود را کراتینیزه و سخت می کند و به جسمی شاخی شکل تبدیل می شود . در این ، حالت دیگرمو مرده است.به این ترتیب ، فولیکول برای دفع موی مرده خود را جمع می کند
مرحله تلوژن: مرحله ای است که حدود سه ماه (و گاهی اوقات کمتر)طول می کشد.در طول این مرحله ،موی مرده در انتظار ریزش و بیرون رانده شدن توسط موی جدید است که او نیز در همان فولیکول می روید.
عوامل مختلفی باعث ریزش موی سر میشوند که در برخی از آنها با از بین رفتن علت ریزش ، موها دوباره رشد میکنند ولی در برخی دیگر موها هیچگاه به حالت اولیه خود باز نمیگردند. از جمله این عوامل میتوان به ابتلا به بیماریهای مختلف، وراثت، اختلالات هورمونی، استرس و … اشاره نمود.
بسیاری از آقایان و برخی از خانم ها دچار ریزش مو هورمونی هستند که باعث ریزش دائمی موهای آنها میشود و تا به امروز هیچ دارویی برای درمان قطعی آن ساخته نشده است. روش های درمانی دیگری نیز مانند پی آر پی ( PRP ) ، مزوتراپی و … نیز تأثیر ناچیزی داشته و جلو ریزش مو را نمی گیرند و تنها راه حل اثر بخش و دائمی، کاشت موی طبیعی است که میتواند جلوه موهای از دست رفته را دوباره به فرد بازگرداند.
منبع : toodeli

[ بازدید : 471 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 5 مهر 1399 ] [ 14:56 ] [ ir.i ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]